اکثریت سیستم های خنک کننده خودروهای سواری و سنگین دارای یک سیال هستند که با گردش در اطراف موتور , بخش اعظم گرمای ایجاد شده را جذب و به بیرون منتقل می سازند.ساده ترین , ارزان ترین و در دسترس ترین سیال شناخته شده , آب است.
اما به دلایلی چند از جمله محدودیت استفاده در دماهای خاص ( عموما بین 5 تا 60 درجه سانتی گراد ) و ایجاد زنگ زدگی در قطعات فلزی این سیال به تنهایی پاسخگوی نیاز سیستم نبوده و نقاط ضعف آن به طریقی جبران می شود.
در سیستم های خنک کننده , مخلوطی یکسان از آب و ماده ضد یخ با فرمولاسیون شیمیایی خاص استفاده می شود که علاوه بر پایین آوردن دمای انجماد سیال تا کمتر از 35- درجه سانتی گراد , موجب افزایش نقطه جوش تا بیش از 112 درجه سانتیگراد و نیز جلوگیری از خوردگی و زنگ زدگی می شود.
لذا برخی از تولید کنندگان این ترکیب شیمیایی نام « ضديخ – ضدجوش – ضدزنگ » را برای محصول خود انتخاب می نمایند.
در این پست پروژه ای در این رابطه با عنوان مطالعات امکان سنجی مقدماتی طرح تولید ضدیخ به صورت pdf جهت دانلود قرار داده شده است.
در سیستم های خنک کننده , مخلوطی یکسان از آب و ماده ضد یخ با فرمولاسیون شیمیایی خاص استفاده می شود که علاوه بر پایین آوردن دمای انجماد سیال تا کمتر از 35- درجه سانتی گراد , موجب افزایش نقطه جوش تا بیش از 112 درجه سانتیگراد و نیز جلوگیری از خوردگی و زنگ زدگی می شود.
لذا برخی از تولید کنندگان این ترکیب شیمیایی نام « ضديخ – ضدجوش – ضدزنگ » را برای محصول خود انتخاب می نمایند.
در این پست پروژه ای در این رابطه با عنوان مطالعات امکان سنجی مقدماتی طرح تولید ضدیخ به صورت pdf جهت دانلود قرار داده شده است.